A Himalája titkai: Nepál és Bhután -...
1629900.00 Ft/fő 0...

Ismerje meg Nepál fő nevezetességeit és kalandozzon a lenyűgöző Bhutáni Királyságban. Utunk háttereként a Himalája fenséges hegyvonulatai szolgálnak majd, miközben 2-3 ezer méterrel a tengerszint felett mosolygós helyiekkel, kedves apácákkal és UNESCO Világörökségi helyszínekkel ismerkedünk. Életre szóló élmény megküzdeni a lépcsőkkel és meglátogatni a sziklafalhoz simuló Tigrisfészket, a friss hegyilevegőn tett sétáinkat lobogó imazászlók kísérik.
Előfoglalási kedvezmény:
3 hónappal indulás előtt: 70 000 Ft/fő
1 hölgy utasunk társításra vár
Dátum: 2025. november 9 - 19.
Időtartam: 11 nap/8 éj
Utazás: Menetrendszerinti repülőjáratokkal
Repülési idő: Kb. 13-17 óra
Elhelyezés: 4 és 5 csillagos szállodákban
Ellátás: 3 éj félpanzió, 5 éj teljes ellátás
Idegenvezetés: A csoportot magyar nyelvű idegenvezető kíséri.
Minimum létszám: 15 fő
A Himalája titkai: Nepál és Bhután ajánlatunk programleírása
1-2. nap: utazás Katmanduba
Elutazás Budapestről a kora délutáni órákban dohai átszállással Katmandu repülőterére, éjszaka a repülőn. A reggeli érkezést követően transzfer a szállodába, akklimatizálódás a hotelben. Délután városnézés Nepál fővárosában; a Durbar tér az UNESCO Világörökség része, eredete egészen a III. századig nyúlik vissza. Az egykori koronázási helyet a „templomok múzeumának” is nevezik, mivel több, mint 50 templom található a téren. A Swayambhunath szúpa a város egyik jelképe, csodás kilátás nyílik innen Katmandura, ráadásul vidám majmok kísérnek minket, innen ered a „majomtemplom” beceneve is. Szállás és vacsora Katmanduban (2 éj).
3. nap: Bhaktapur, Changunarayan, Nagarkot
Délelőtt megcsodáljuk Bhaktapur palota terének épületeit és az óváros üzletkéit, és ellátogatunk a közeli Changunarayan-ba, mely Nepál egyik legrégebbi temploma, mindkettő az UNESCO Világörökség része. Továbbutazás Nagarkotba; a közel 2200 méterrel a tengerszint felett fekvő kis falu csodálatos panorámájáról lett híres. Jó időben a Himalája hegyvonulatai között felbukkanhat a Mount Everest csúcsa is.
4. nap: Paro, Timpu
Reggel transzfer a repülőtérre, elutazás Paro-ba. Maga a repülőút is hatalmas élmény, a Himalája felett repülve csodás látványban lehet részünk, s leszálláskor 5500 méter magas hegyek ölelik körbe a repülőteret, érdemes folyamatosan az ablakon át nézelődni. Utunk a vadregényes Paro-völgyön vezet át Timpuba, Bhután fővárosába. A szállodai bejelentkezést követően délután a város felfedezésére indulunk. A Chorten Nemzeti Emlékhely a főváros legikonikusabb sztúpája a város központjának közelében. Sétálunk a fő utcán és a piac környékén. Kaja Thorm kellemesen ötvözi a tradíciót a modern világgal, a portékák között megtalálhatók helyi kézműves termékek és persze helyi ételek, élelmiszerek is. Szállás Timpuban (2 éj).
5. nap: Timpu
Reggel egy rövid utazással érjük el a Kuenselphodrang Nemzeti Parkban található Buddha Dordenma-t. A fenséges, több, mint 51 méter magas szobor 125 ezer apróbb Buddha szobrot rejt magában. A hiedelem szerint a nyugalmat és boldogságot terjesztő szobor ereje egész Földünket bejárja. Innen egy kellemes másfél órás sétával érjük el Changangkha Lhakhang ősi templomát, utunkat lobogó imazászlók kísérik, és biztosan több kilátóponton is megállunk megcsodálni a hegyek és Timpu látványát a magasból. A templomot generációk óta látogatják a szülők, hogy újszülött gyermekükre Tamdrin védelmező istenségük áldását kérjék. A Zilukha kolostorban lehetőség van kapcsolatot teremteni az apácákkal is. Ezután meglátogatjuk a Népi Örökségek Múzeumát, majd a nap zárásaként meglátogatjuk a „dicsőséges vallás erődjét”, vagyis a Tashichhoedzong-ot, mely nem csak vallási központ, de a kormány székhelye is egyben, s itt található a király trónterme is.
6. nap: Punakha
Kacskaringós utazás vár ránk Punakháig, Bhután egykori fővárosáig. A kanyarokért kárpótol, hogy a Dochula hágó 108 csodás sztúpát rejt, és 7 ezer méter feletti magasságú csúcsok nyújtanak lélegzetelállító látványt, feledtetve, hogy mi magunk is 3 ezer méterrel a tengerszint felett járunk. Megismerjük Punakha Dzong-ot, a Nagy Boldogság Palotáját, majd farmházakon és rizsföldeken keresztül érjük el Chimi Lhakhang templomát, mely a gyermekáldásra váró párok fő zarándokhelye. Ha időnk engedi, meglátogatjuk a közeli kolostort is. Szállás Punakhában (1 éj).
7. nap: utazás Paro-ba, farmház élmény
Egy csodálatos körtúra vár ránk a mai napon. A 2 órás séta során elérjük a Khamsun Yuelley Namgel sztúpát, mely a negatív energiákat hivatott eltörölni. Ezt követően látványos úton érjük el Paro városát, út közben meglátogatjuk a Simtokha Dzong-ot (maga a dzong bhutáni erődítményt jelent). A termékeny Paro-völgy híres a vörös rizs termesztéséről. Egy közeli faluban meglátogatunk egy tradicionális farmházat, ahol megismerkedünk a bhutáni vendégszeretettel, tradíciókkal, helyi ételekkel, és Bhután nemzeti sportjával, az íjászattal. Az ebédet követően meglátogatjuk a Nemzeti Múzeumot a Ta Dzong-ban, majd egy rövid sétával érjük el napunk utolsó állomását, Rinpung Dzong-ot. Szállás Paro-ban (2 éj).
8. nap: Tigrisfészek
Minden bhutáni meglátogatja élete során egyszer, így számunkra is kihagyhatatlan a Tigrisfészekként ismert Taktshang kolostor, mely az ország egyik legfőbb látványossága. Kihívásos, meredek ösvényekkel és girbe-gurba lépcsőkkel tarkított 5 órás körtúra során látogatjuk meg a szakadék szélén egyensúlyozó XVI. századi kolostort. A visszafelé vezető úton meglátogatjuk a Kyichu Lhakhang szentélyeket, mely két templomból áll, a régebbi a VII. században épült. A fárasztó, de élményteli napot nagy pihenéssel zárjuk.
9. nap: Kritipur, Chobar
Búcsú Bhutántól, transzfer a repülőtérre, elutazás Katmanduba. Az érkezést követően rögtön városnézésre indulunk; ellátogatunk Katmandu-völgyben az UNESCO Világörökség részét képező Patan Durbar térre, majd a közelben elhelyezkedő Kritipur és Chobar városkákba látogatunk el. Szállás Katmanduban (1 éj).
10-11. nap: Katmandu, utazás Budapestre
Délelőtt a Baudhanáth sztúpát látogatjuk meg, mely az UNESCO Világörökség része, s felülről nézve egy óriási mandalára emlékeztet, majd a Bagmati folyó partján elhelyezkedő Pashupatinath templom következik, mely ugyancsak az UNESCO Világörökség része. A hinduk egyik legszentebb zarándokhelye egyben a legrégebbi hindu templom is Katmanduban, sok szempontból az indiai Varanasi-t idézi. A hiedelem szerint akit itt hamvasztanak el, emberként fog újjá születni. Délután transzfer a repülőtérre, utazás dohai átszállással, éjszaka a repülőn. Érkezés Budapestre másnap a reggeli órákban.
A programok sorrendje változhat.
Indulás |
Időtartam |
Szobatípus |
Ár |
||
---|---|---|---|---|---|
2025-11-09 | 8 éj | 1629900.00 Ft/fő... |
Ajánlatkérés | ![]() |
|
2025-11-09 | 8 éj | 1699900.00 Ft/fő |
Ajánlatkérés | ![]() |
Részvételi díj 2 fő részére Ft/fő Létszám /fő Összesen Ft/2 fő | |
Utazási szolgáltatások díja kétágyas szobában útlemondási biztosítással (2 %) 1 699 900 2 3 399 800 Ft |
|
Repülőtéri illeték kb. 220 000 2 440 000 Ft | |
Teljes csomagár 2 fő részére 3 839 800 Ft | |
A részvételi díj tartalmazza: repülőjegyek, repülőtéri illeték kb. 220 000 Ft/fő, szállás 8 éjszakára a megadott ellátással, programok a leírás szerint, belépőjegyek, bhutáni vízum, útlemondási biztosítás*.
A részvételi díj nem tartalmazza: szervizdíj/borravaló** (helyszínen fizetendő, kb. 50 USD/fő), többszörös belépésre jogosító vízum Nepálba (kb. 55 USD), utasbiztosítás*.
További árak: egyágyas felár: 300 000 Ft/fő Előfoglalási kedvezmény: legkésőbb 3 hónappal az indulást megelőzően 70 000 Ft/fő kedvezmény.
*Biztosítások: A részvételi díj tartalmazza az útlemondási biztosítás díját, amely nem kötelező, megkötését a szigorú lemondási feltételek miatt javasoljuk. A részvételi díj nem tartalmazza az utasbiztosítást, kérje kedvező ajánlatunkat Covid fedezettel rendelkező betegség-, baleset- és poggyászbiztosításra.
**Szervízdíj/borravaló: Helyi szokás szerint a szolgáltatók (pl. sofőr, helyi idegenvezető, kiszolgáló személyzet) elvárja a szervízdíjat/borravalót, amely a legtöbb országban kötelező és az idegenforgalomban bevett szokás.
Teljes ár (Bruttó árazás, csomagár) A csoportos utazások részvételi díja valamennyi kötelezően fizetendő költséget tartalmaz, amely minimálisan szükséges ahhoz, hogy az utazó részt tudjon venni az utazáson. A részvételi díjon felül egyéni igény szerint foglalhatók további szolgáltatások (pl. fakultatív ellátás, fakultatív programok, extra poggyász, vízumdíj, esetleges belépők, biztosítások), ezen szolgáltatások díját valamennyi útnál részletesen megadjuk. Nem tartalmazza a teljes részvételi díj az utazás helyszínén fizetendő szervizdíjat/borravalót. Hivatalos ajánlatnak csak az ajánlatkérést követően elkészített, konkrét utazásra vonatkozó és opciós foglalást is tartalmazó írásbeli ajánlat minősül. |
Érintett desztinációk:
Nepál
Kathmandu
A főváros valódi ékszerdoboz. Történelmi városközpontja, a Durbar Square templomaival és középületeivel évszázadokkal ezelőtti arculatot őriz. A városban a modern idők dacára a legfőbb közlekedési és szállító eszköz a két lábon járó ember.
Patan
Patan, a völgy második legnagyobb városa, a Bagmati folyó túloldalán Kathmanuval szemközt található. Legfőbb vonzerőit templomai és kézművesei jelentik. Érdemes megtekinteni a Királyi Palotát és a Jagannarayan Templomot, amelynek tetőgerendáin akrobatikus lepedőmutatványokat faragtak ki az egykori mesterek.
Az Arany templom viszont szent és sérthetetlen teknőceiről híres, melyek szabadon kószálnak az épület körüli parkban. A város legrégebbi temploma az 1392-ből származó Kumbeshawar.
Bhaktapur
Bhaktapur őrizte meg leginkább középkoroi jellegét a völgy három városa közül. Épületeinek zöme a XVII század végéről származik. Számtalan műemlékéhez csupán egyetlen adalék: az Ugrachandi és a Bhairab szobrok alkotója inkább levágatta saját kezeit, nehogy le tudja másolni saját remekműveit.
A Kathmandu völgyben
Az egyik legismertebb buddhista templom Swayambhunath faluban található. Majomtemplomnak is nevezik, mivel egy majomhorda felügyelet alatt áll az egész környék. Az ország legszebb hindu temploma is itt van a közelben, Pashupatinath faluban. A Bagmati nevű, szentnek tekintett folyóba itt szórják bele sokan szeretteik hamvait. A környéken kitűnően lehet túrázni, és egyre több helyen bérelhető hegyi kerékpárt.
Terai
Ez a vidék állatvilágáról híres. Az itteni szubtrópusi erdőkben (pl. Royal Chitwan National Park) vadászott egykor a megszálló brit és az őshonos nepáli arisztokrácia.
Elefántok, rhinocéroszok, tigrisek, leopárdok figyelhetők itt meg, a legautentikusabb módon- mondjuk elefánthátról.
Pokhara
Pokhara városát csöndes tóparti fekvése, valamint a Himalájához való közelsége tette ismertté. Néhány tibeti falu, több kolostor, mészkőbarlang és vízesés színesíti a környéket. Három-négy napos gyaloglással az Annapurnához is el lehet innen jutni.
Daman
Kathmandutól dél-nyugatra 2322 méteres magasságban fekszik Daman, ahonnan elvileg a legszebb kilátás nyílik a Himalája egész vonulatára, sőt India határközeli területeire is. Tavasszal különleges élményt ígér a közeli rhododendron erdő virágzása, vadvízi evezésre és kajakozásra is be lehet fizetni.
A Katmandu-völgy körül
A fent említett három városon kívül van még egy sor gyönyörű falu, templom és sztupa völgyszerte. Az egyik ilyen Nepál legismertebb műemléke, a Swayambhunath buddhista templom. Emögött található a Pashupatinath nevű hindu templom, a Bagmati folyó partján. A bodhnath-i sztupa a legnagyobb az országban, és az egyik legnagyobb a világon. A völgy ezeken kívül sok lehetőséget nyújt kirándulásra, túrázásra, például Nagarkot és Dhulikhel üdülőfalukba, a tatopani-i melegvízű forrásokhoz, a pulchowki-i erdőkbe, és hegyi kerékpározásra Chapagaon és Bungamati régiókba.
A Katmandu környéki látnivalók többsége gyalog elérhető, mégis, a legkönnyebb biciklivel közlekedni, a fáradékonyabbaknak pedig megéri taxit bérelni egy napra.
Terai
A legjelentősebb hely a Királyi Chitwan Nemzeti Park. Védett állatok - elefánt, rinocérosz, tigris, párduc és szarvas - élnek a parkban, amelyeket akár elefánthátról, akár jeep-ből, akár pedig kenuból lehet megtekinteni. Az egyik legvonzóbb, turistákkal teli város Janakpur, amelynek vallási jelentőségét az adja, hogy itt született Sita (a hindu Ramayanából ismert Rama felesége).
Pokhara
Inkább természeti-, mint történelmi- vagy kulturális jelentőségű város. Csöndes, tóparti fekvése és a hegyekhez való közelsége miatt ideális tartózkodási hely a kirándulóknak, ráadásul itt található sok az ország legjobb szállodái és éttermei közül.
A turistavízum 30 napra szól, de akár 90-re is meghosszabítható. A magashegyi túrázáshoz azonban külön ún. trekking permit-re is szükség van, mivel a vízummal csak a legsűrűbbwen lakott Kathamnu-völgyben és a Chitwan Nemzeti Parkban engedélyezett a turisták mozgása. Érthető óvatosság, korlátozzák a védett környezet által elviselhető terhelést. A túraengedély 10 dolláros heti díja pedig senkit sem fog földhöz vágni. ( Beszerezhető a bevándorlási hivataltól Kathmanduban és Pokharában, két igazolványkép is szükséges hozzá.)
Térség: Körutazás Nepálban
Város: Körutazás Nepálban
Bhután
Történelmük során a tibetiek kétszer voltak olyan erősek, hogy hódíthattak. Először mindjárt egységes állammá alakulásukat követően a 8. században, amikor még az akkori kínai fővárost, Csangant, a mai Hsziant is elfoglalták, másodszor pedig a 17. században, amikor a világi és az egyházi hatalmat egyaránt gyakorló dalai lámák uralkodását megszilárdították. Erős birodalmat hoztak létre a dalai lámák, amelynek feltétele itt is az egység volt, más szóval a belső ellenfelek elnémítása. Rendjük, a sárga süveges Erényrend, a 17. századra maga mögé utasította az összes többi buddhista irányzatot. Némelyiket teljes egészében megszüntette, némelyiket pedig megszelidítve, elcsendesítve megtűrte maga mellett. Legmakacsabb ellenfelük ebben a belső harcban a vörös sapkások rendje volt, akik egy misztikus irányzatot képviseltek, s képviselnek ma is. Papjaik házasodnak, s misztikus gyakorlataikhoz szexuális technikákat is alkalmaznak. Ezeknek a "vörösöknek" egy csoportja döntött úgy a 17. században, hogy nem tűrik az erényrendiek hatalmaskodását, s híveikkel elmenekülnek az országból. S hová is menekültek volna a hűvös északról, ha nem a vágyott déli tájakra, melyeknek emlékét már első látogatásuk óta, vagyis csaknem ezer esztendeje őrizték szívükben a tibetiek. A vörösöknek ez a délre menekült rendje, a Sárkány rend aztán külön kis országot alapított itt, melyet azóta is tibetiek laknak, hivatalos nyelve a tibeti, s ma független királyság a Himalájában, ENSZ-tagállam. A neve Bhután, szanszkrit szóősszetételben annyit jelent, hogy Tibet vége.
Mondhatni, hogy a vörösöknek nagyon jól jött a sárgák uralma északon. Döntésükkel, hogy nem maradnak riválisként hazájukban, megcsinálták a szerencséjüket, megalapozták nyugodt jövőjüket. Bár Bhután szépséges, termékeny trópusi völgyei és óriás hegyei iránt időnként érdeklődtek a kínaiak, valamint a másik szomszéd, India is folyamatosan igyekezett államukat a befolyása alá vonni, a bhutániak már csaknem 300 éve mégiscsak jól vannak. Vígan élik életüket dunántúlnyi kis országukban. Mélyebben fekvő völgyeik az édenkerthez hasonlíthatóak. Minden évszakban meleg van, pálmák lombjai ringatóznak a langyos szélben, mangó- narancs- és asókafák erdői borítják a hegyek lábait, pompáznak a rododendronfák színes virágai, azáleák nyílnak, a fűben a sárga íriszek, mályvarózsák. Csobogó patakok, tavak partján páva lépked, fent a lombok közt papagájok ülnek. Az erdőkben tigris, leopárd, medve, elefánt él, szarvasok legelik a tisztások pázsitját. A hegyoldalban a falusiak teraszosan művelik apró földjeiket, a különböző színű, szorosan egymáshoz illeszkedő ívelt földcsíkok, kocka és tégla alakzatok kész mandalát rajzolnak a tájba. Fölöttük a magasban a 7000 métert is meghaladó havas csúcsok, melyekből jégár lezúduló robaja hallatszik olykor, s minderre a roppant ég kékje borul, s ragyog a nap. Itt ragyog évente legtöbbet, a napsütéses órák száma a világon ezen a tájon a legmagasabb.
Szóval, ilyen paradicsomi országban élnek a bhutániak, jól élnek, nem is panaszkodnak. Ám nagyon bölcsen nem is dicsekednek jó dolgukkal a világnak, nem büszkélkednek szép országukkal. A király évente csak néhány ezer turistát enged be India felől a határon, nehogy a nyugatiak ipari civilizációs igényei, szemléletük, életmódjuk megzavarják a bhutániak gondolkodását. Itt úgysem lehetne követni a nyugati életformát, a Himalája meredek sziklabástyáira úgysem lehetne autósztrádát vagy száguldó vonatoknak szánt vasútat építeni, s komolyabb iparra sincs szükség az ellátás megszervezéséhez. A földeken megterem az élelem, az elektromos áramot megtermelik a folyók. Ennyi elég is az elfogadható életszínvonalhoz. Bhutánban az oktatás tizenegy évig ingyenes, s ahogy ezt egy kalandos villámlátogatás egyetlen napján jómagam is láthattam, az iskolás gyerekek egészségesek, vidámak, szép egyenruhájukban a legkisebbek is jókedvűen mennek az iskolába kora reggel. A felnőttek is jól öltözöttek, derűsek, vörös-fehér falú házaik ablakából nyugodtan néznek gyerekeik után. Aztán szép lassan ők is elindulnak a dolgukra. Mint a mesében. Nincs nagy nyüzsgés, nincs nagy erőfeszítés az életükben.
A Himalája óriás hegyei még vigyáznak lakóikra. Az alig másfél milliónyi boldog bhutánit is egyelőre megóvták a mi civilizált életünk nyugtalanságától, halálos betegségeitől. S ami rajtuk múlik, azt a hegyek biztosan megteszik értük ezentúl is.
Térség: Körutazás Buthánban
Város: Körutazás Buthánban
Nepál
Kathmandu
A főváros valódi ékszerdoboz. Történelmi városközpontja, a Durbar Square templomaival és középületeivel évszázadokkal ezelőtti arculatot őriz. A városban a modern idők dacára a legfőbb közlekedési és szállító eszköz a két lábon járó ember.
Patan
Patan, a völgy második legnagyobb városa, a Bagmati folyó túloldalán Kathmanuval szemközt található. Legfőbb vonzerőit templomai és kézművesei jelentik. Érdemes megtekinteni a Királyi Palotát és a Jagannarayan Templomot, amelynek tetőgerendáin akrobatikus lepedőmutatványokat faragtak ki az egykori mesterek.
Az Arany templom viszont szent és sérthetetlen teknőceiről híres, melyek szabadon kószálnak az épület körüli parkban. A város legrégebbi temploma az 1392-ből származó Kumbeshawar.
Bhaktapur
Bhaktapur őrizte meg leginkább középkoroi jellegét a völgy három városa közül. Épületeinek zöme a XVII század végéről származik. Számtalan műemlékéhez csupán egyetlen adalék: az Ugrachandi és a Bhairab szobrok alkotója inkább levágatta saját kezeit, nehogy le tudja másolni saját remekműveit.
A Kathmandu völgyben
Az egyik legismertebb buddhista templom Swayambhunath faluban található. Majomtemplomnak is nevezik, mivel egy majomhorda felügyelet alatt áll az egész környék. Az ország legszebb hindu temploma is itt van a közelben, Pashupatinath faluban. A Bagmati nevű, szentnek tekintett folyóba itt szórják bele sokan szeretteik hamvait. A környéken kitűnően lehet túrázni, és egyre több helyen bérelhető hegyi kerékpárt.
Terai
Ez a vidék állatvilágáról híres. Az itteni szubtrópusi erdőkben (pl. Royal Chitwan National Park) vadászott egykor a megszálló brit és az őshonos nepáli arisztokrácia.
Elefántok, rhinocéroszok, tigrisek, leopárdok figyelhetők itt meg, a legautentikusabb módon- mondjuk elefánthátról.
Pokhara
Pokhara városát csöndes tóparti fekvése, valamint a Himalájához való közelsége tette ismertté. Néhány tibeti falu, több kolostor, mészkőbarlang és vízesés színesíti a környéket. Három-négy napos gyaloglással az Annapurnához is el lehet innen jutni.
Daman
Kathmandutól dél-nyugatra 2322 méteres magasságban fekszik Daman, ahonnan elvileg a legszebb kilátás nyílik a Himalája egész vonulatára, sőt India határközeli területeire is. Tavasszal különleges élményt ígér a közeli rhododendron erdő virágzása, vadvízi evezésre és kajakozásra is be lehet fizetni.
A Katmandu-völgy körül
A fent említett három városon kívül van még egy sor gyönyörű falu, templom és sztupa völgyszerte. Az egyik ilyen Nepál legismertebb műemléke, a Swayambhunath buddhista templom. Emögött található a Pashupatinath nevű hindu templom, a Bagmati folyó partján. A bodhnath-i sztupa a legnagyobb az országban, és az egyik legnagyobb a világon. A völgy ezeken kívül sok lehetőséget nyújt kirándulásra, túrázásra, például Nagarkot és Dhulikhel üdülőfalukba, a tatopani-i melegvízű forrásokhoz, a pulchowki-i erdőkbe, és hegyi kerékpározásra Chapagaon és Bungamati régiókba.
A Katmandu környéki látnivalók többsége gyalog elérhető, mégis, a legkönnyebb biciklivel közlekedni, a fáradékonyabbaknak pedig megéri taxit bérelni egy napra.
Terai
A legjelentősebb hely a Királyi Chitwan Nemzeti Park. Védett állatok - elefánt, rinocérosz, tigris, párduc és szarvas - élnek a parkban, amelyeket akár elefánthátról, akár jeep-ből, akár pedig kenuból lehet megtekinteni. Az egyik legvonzóbb, turistákkal teli város Janakpur, amelynek vallási jelentőségét az adja, hogy itt született Sita (a hindu Ramayanából ismert Rama felesége).
Pokhara
Inkább természeti-, mint történelmi- vagy kulturális jelentőségű város. Csöndes, tóparti fekvése és a hegyekhez való közelsége miatt ideális tartózkodási hely a kirándulóknak, ráadásul itt található sok az ország legjobb szállodái és éttermei közül.
A turistavízum 30 napra szól, de akár 90-re is meghosszabítható. A magashegyi túrázáshoz azonban külön ún. trekking permit-re is szükség van, mivel a vízummal csak a legsűrűbbwen lakott Kathamnu-völgyben és a Chitwan Nemzeti Parkban engedélyezett a turisták mozgása. Érthető óvatosság, korlátozzák a védett környezet által elviselhető terhelést. A túraengedély 10 dolláros heti díja pedig senkit sem fog földhöz vágni. ( Beszerezhető a bevándorlási hivataltól Kathmanduban és Pokharában, két igazolványkép is szükséges hozzá.)
Térség: Katmandu
Város: Katmandu
A főváros valódi ékszerdoboz. Történelmi városközpontja, a Durbar Square templomaival és középületeivel évszázadokkal ezelőtti arculatot őriz. A városban a modern idők dacára a legfőbb közlekedési és szállító eszköz a két lábon járó ember.
Bhután
Történelmük során a tibetiek kétszer voltak olyan erősek, hogy hódíthattak. Először mindjárt egységes állammá alakulásukat követően a 8. században, amikor még az akkori kínai fővárost, Csangant, a mai Hsziant is elfoglalták, másodszor pedig a 17. században, amikor a világi és az egyházi hatalmat egyaránt gyakorló dalai lámák uralkodását megszilárdították. Erős birodalmat hoztak létre a dalai lámák, amelynek feltétele itt is az egység volt, más szóval a belső ellenfelek elnémítása. Rendjük, a sárga süveges Erényrend, a 17. századra maga mögé utasította az összes többi buddhista irányzatot. Némelyiket teljes egészében megszüntette, némelyiket pedig megszelidítve, elcsendesítve megtűrte maga mellett. Legmakacsabb ellenfelük ebben a belső harcban a vörös sapkások rendje volt, akik egy misztikus irányzatot képviseltek, s képviselnek ma is. Papjaik házasodnak, s misztikus gyakorlataikhoz szexuális technikákat is alkalmaznak. Ezeknek a "vörösöknek" egy csoportja döntött úgy a 17. században, hogy nem tűrik az erényrendiek hatalmaskodását, s híveikkel elmenekülnek az országból. S hová is menekültek volna a hűvös északról, ha nem a vágyott déli tájakra, melyeknek emlékét már első látogatásuk óta, vagyis csaknem ezer esztendeje őrizték szívükben a tibetiek. A vörösöknek ez a délre menekült rendje, a Sárkány rend aztán külön kis országot alapított itt, melyet azóta is tibetiek laknak, hivatalos nyelve a tibeti, s ma független királyság a Himalájában, ENSZ-tagállam. A neve Bhután, szanszkrit szóősszetételben annyit jelent, hogy Tibet vége.
Mondhatni, hogy a vörösöknek nagyon jól jött a sárgák uralma északon. Döntésükkel, hogy nem maradnak riválisként hazájukban, megcsinálták a szerencséjüket, megalapozták nyugodt jövőjüket. Bár Bhután szépséges, termékeny trópusi völgyei és óriás hegyei iránt időnként érdeklődtek a kínaiak, valamint a másik szomszéd, India is folyamatosan igyekezett államukat a befolyása alá vonni, a bhutániak már csaknem 300 éve mégiscsak jól vannak. Vígan élik életüket dunántúlnyi kis országukban. Mélyebben fekvő völgyeik az édenkerthez hasonlíthatóak. Minden évszakban meleg van, pálmák lombjai ringatóznak a langyos szélben, mangó- narancs- és asókafák erdői borítják a hegyek lábait, pompáznak a rododendronfák színes virágai, azáleák nyílnak, a fűben a sárga íriszek, mályvarózsák. Csobogó patakok, tavak partján páva lépked, fent a lombok közt papagájok ülnek. Az erdőkben tigris, leopárd, medve, elefánt él, szarvasok legelik a tisztások pázsitját. A hegyoldalban a falusiak teraszosan művelik apró földjeiket, a különböző színű, szorosan egymáshoz illeszkedő ívelt földcsíkok, kocka és tégla alakzatok kész mandalát rajzolnak a tájba. Fölöttük a magasban a 7000 métert is meghaladó havas csúcsok, melyekből jégár lezúduló robaja hallatszik olykor, s minderre a roppant ég kékje borul, s ragyog a nap. Itt ragyog évente legtöbbet, a napsütéses órák száma a világon ezen a tájon a legmagasabb.
Szóval, ilyen paradicsomi országban élnek a bhutániak, jól élnek, nem is panaszkodnak. Ám nagyon bölcsen nem is dicsekednek jó dolgukkal a világnak, nem büszkélkednek szép országukkal. A király évente csak néhány ezer turistát enged be India felől a határon, nehogy a nyugatiak ipari civilizációs igényei, szemléletük, életmódjuk megzavarják a bhutániak gondolkodását. Itt úgysem lehetne követni a nyugati életformát, a Himalája meredek sziklabástyáira úgysem lehetne autósztrádát vagy száguldó vonatoknak szánt vasútat építeni, s komolyabb iparra sincs szükség az ellátás megszervezéséhez. A földeken megterem az élelem, az elektromos áramot megtermelik a folyók. Ennyi elég is az elfogadható életszínvonalhoz. Bhutánban az oktatás tizenegy évig ingyenes, s ahogy ezt egy kalandos villámlátogatás egyetlen napján jómagam is láthattam, az iskolás gyerekek egészségesek, vidámak, szép egyenruhájukban a legkisebbek is jókedvűen mennek az iskolába kora reggel. A felnőttek is jól öltözöttek, derűsek, vörös-fehér falú házaik ablakából nyugodtan néznek gyerekeik után. Aztán szép lassan ők is elindulnak a dolgukra. Mint a mesében. Nincs nagy nyüzsgés, nincs nagy erőfeszítés az életükben.
A Himalája óriás hegyei még vigyáznak lakóikra. Az alig másfél milliónyi boldog bhutánit is egyelőre megóvták a mi civilizált életünk nyugtalanságától, halálos betegségeitől. S ami rajtuk múlik, azt a hegyek biztosan megteszik értük ezentúl is.
Térség: Körutazás Buthánban
Város: Timpu
Bhután
Történelmük során a tibetiek kétszer voltak olyan erősek, hogy hódíthattak. Először mindjárt egységes állammá alakulásukat követően a 8. században, amikor még az akkori kínai fővárost, Csangant, a mai Hsziant is elfoglalták, másodszor pedig a 17. században, amikor a világi és az egyházi hatalmat egyaránt gyakorló dalai lámák uralkodását megszilárdították. Erős birodalmat hoztak létre a dalai lámák, amelynek feltétele itt is az egység volt, más szóval a belső ellenfelek elnémítása. Rendjük, a sárga süveges Erényrend, a 17. századra maga mögé utasította az összes többi buddhista irányzatot. Némelyiket teljes egészében megszüntette, némelyiket pedig megszelidítve, elcsendesítve megtűrte maga mellett. Legmakacsabb ellenfelük ebben a belső harcban a vörös sapkások rendje volt, akik egy misztikus irányzatot képviseltek, s képviselnek ma is. Papjaik házasodnak, s misztikus gyakorlataikhoz szexuális technikákat is alkalmaznak. Ezeknek a "vörösöknek" egy csoportja döntött úgy a 17. században, hogy nem tűrik az erényrendiek hatalmaskodását, s híveikkel elmenekülnek az országból. S hová is menekültek volna a hűvös északról, ha nem a vágyott déli tájakra, melyeknek emlékét már első látogatásuk óta, vagyis csaknem ezer esztendeje őrizték szívükben a tibetiek. A vörösöknek ez a délre menekült rendje, a Sárkány rend aztán külön kis országot alapított itt, melyet azóta is tibetiek laknak, hivatalos nyelve a tibeti, s ma független királyság a Himalájában, ENSZ-tagállam. A neve Bhután, szanszkrit szóősszetételben annyit jelent, hogy Tibet vége.
Mondhatni, hogy a vörösöknek nagyon jól jött a sárgák uralma északon. Döntésükkel, hogy nem maradnak riválisként hazájukban, megcsinálták a szerencséjüket, megalapozták nyugodt jövőjüket. Bár Bhután szépséges, termékeny trópusi völgyei és óriás hegyei iránt időnként érdeklődtek a kínaiak, valamint a másik szomszéd, India is folyamatosan igyekezett államukat a befolyása alá vonni, a bhutániak már csaknem 300 éve mégiscsak jól vannak. Vígan élik életüket dunántúlnyi kis országukban. Mélyebben fekvő völgyeik az édenkerthez hasonlíthatóak. Minden évszakban meleg van, pálmák lombjai ringatóznak a langyos szélben, mangó- narancs- és asókafák erdői borítják a hegyek lábait, pompáznak a rododendronfák színes virágai, azáleák nyílnak, a fűben a sárga íriszek, mályvarózsák. Csobogó patakok, tavak partján páva lépked, fent a lombok közt papagájok ülnek. Az erdőkben tigris, leopárd, medve, elefánt él, szarvasok legelik a tisztások pázsitját. A hegyoldalban a falusiak teraszosan művelik apró földjeiket, a különböző színű, szorosan egymáshoz illeszkedő ívelt földcsíkok, kocka és tégla alakzatok kész mandalát rajzolnak a tájba. Fölöttük a magasban a 7000 métert is meghaladó havas csúcsok, melyekből jégár lezúduló robaja hallatszik olykor, s minderre a roppant ég kékje borul, s ragyog a nap. Itt ragyog évente legtöbbet, a napsütéses órák száma a világon ezen a tájon a legmagasabb.
Szóval, ilyen paradicsomi országban élnek a bhutániak, jól élnek, nem is panaszkodnak. Ám nagyon bölcsen nem is dicsekednek jó dolgukkal a világnak, nem büszkélkednek szép országukkal. A király évente csak néhány ezer turistát enged be India felől a határon, nehogy a nyugatiak ipari civilizációs igényei, szemléletük, életmódjuk megzavarják a bhutániak gondolkodását. Itt úgysem lehetne követni a nyugati életformát, a Himalája meredek sziklabástyáira úgysem lehetne autósztrádát vagy száguldó vonatoknak szánt vasútat építeni, s komolyabb iparra sincs szükség az ellátás megszervezéséhez. A földeken megterem az élelem, az elektromos áramot megtermelik a folyók. Ennyi elég is az elfogadható életszínvonalhoz. Bhutánban az oktatás tizenegy évig ingyenes, s ahogy ezt egy kalandos villámlátogatás egyetlen napján jómagam is láthattam, az iskolás gyerekek egészségesek, vidámak, szép egyenruhájukban a legkisebbek is jókedvűen mennek az iskolába kora reggel. A felnőttek is jól öltözöttek, derűsek, vörös-fehér falú házaik ablakából nyugodtan néznek gyerekeik után. Aztán szép lassan ők is elindulnak a dolgukra. Mint a mesében. Nincs nagy nyüzsgés, nincs nagy erőfeszítés az életükben.
A Himalája óriás hegyei még vigyáznak lakóikra. Az alig másfél milliónyi boldog bhutánit is egyelőre megóvták a mi civilizált életünk nyugtalanságától, halálos betegségeitől. S ami rajtuk múlik, azt a hegyek biztosan megteszik értük ezentúl is.
Térség: Paro
Város: Paro
Programtípus
- 1 napos utak
- Egyéni út
- Egzotikus út
- Fesztiválok
- Golfút
- Gyalogtúra
- Hajóút
- Ifjúsági program / Osztálykirándulás
- Kombinált nyaralás
- Koncertek / Musical
- Kultúra és történelem
- Körutazás
- Körutazás+Nyaralás
- Nyaralóprogram
- Síút
- Sport mérkőzések
- Sportos kirándulások
- Tengerparti esküvő
- Természeti csodák
- Városlátogatás
- Városnéző programok
- Üdülés - nyaralás
Útjellemző
- Adventi út
- Aktív pihenés
- Augusztus 20
- Belépőjegy
- Bor - Gasztronómia
- Búvárkodás
- Családbarát
- Csillagtúra
- Fakultatív program lehetőség
- Felnőtt barát hotel
- Golf
- Gyerekbarát
- Gyógyfürdő - Élményfürdő - Aquapark
- Hajós kirándulás
- Háziállat barát
- Hegyvidék
- Hosszú Hétvégék
- Húsvéti út
- idegennyelvű program
- Karácsonyi út
- Klímás
- Kultúra és történelem
- Luxus/Deluxe
- Magyar asszisztenciával
- Magyar idegenvezetővel
- Május 1
Útjellemző
- Március 15
- Medencés szállás
- Mikulás programok
- Nászutasoknak
- November 1
- Nyelvtanfolyamok
- Október 23
- Pályaszállás
- Pünkösdi út
- Síbérlettel
- Síoktatás
- Szafari program
- Szilveszteri út
- Témaparkok
- Tengerpart
- Természetbarát
- Természeti csodák
- Tópart
- Valentin nap
- Vallási utak
- Városlátogatás
- Városlátogatás egyénileg
- Velencei karnevál
- Vidéki felszállással
- Wellness